donderdag 25 oktober 2012

De schoonheid van toen



Vooraankondiging Expositie Nathalie Snoeijen

-Expositie en verkoop-

Van 1 november 2012 tot 1 maart 2013 exposeert De Fotokunst Galerie het werk van Nathalie Snoeijen.  De expositie ‘De schoonheid van toen’ laat prachtige foto’s zien van verlaten locaties. Nathalie Snoeijen is een zogenaamde urbex fotograaf. Onder het mom: “leave nothing but footprints, take nothing but pictures”, bezoekt zij gebouwen, die niet meer voor publiek toegankelijk zijn.

“Ik bezoek graag verlaten gebouwen”, vertelt Nathalie hierover, “voel me thuis op nostalgische locaties en ben geïnteresseerd in oude spullen. Omdat ik nieuwsgierig ben naar het verleden vind ik het erg leuk en spannend om ergens naar binnen te gaan of oude dingen tegen te komen waarbij ik de sfeer van vroegere tijden weer kan proeven”.

Foto: Nathalie Snoeijen

De foto’s van Nathalie Snoeijen brengen vervlogen tijden heel dichtbij en zijn een lust om naar te kijken. Het fotograferen is overigens niet geheel zonder gevaar. “Het kan soms erg bouwvallig zijn en het gevaar van ergens doorheen zakken is dan ook best groot. In oude panden werd ook altijd veel asbest gebruikt wat je ook in gedachten moet houden wanneer je ergens binnentreedt. Je weet nooit wat je aantreft. Waakhonden of bewaking.” Daarom gaat Nathalie nooit alleen op pad.

Nieuwsgierig? De foto’s van Nathalie Snoeijen zijn vanaf 1 november 2012 te zien en te koop op canvas, in de tijdelijke expositieruimte van De Fotokunst Galerie.

De Fotokunst Galerie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten