maandag 20 augustus 2012

Interview met Irene Lommers, fotografe

Irene, vertel even kort wie je bent. 
Ik ben Irene Lommers, gelukkig getrouwd, met 6 volwassen kinderen en een zeer gepassioneerde natuurfotografe.

Wanneer ben je begonnen met fotograferen?  
Mijn passie voor fotografie begon al op mijn 12e toen ik mijn eerste fotocamera kreeg. Pas in 2009 na het overlijden van mijn vader waardoor ik een klein geldbedrag erfde,schafte ik mijn eerste Canon spiegelreflex camera aan,en kreeg ik het virus wat fotografie heet pas echt te pakken. 

Was je meteen al geïnteresseerd in macrofotografie? 
Ik ben in eerste instantie begonnen met landschapsfotografie, maar de macro fotografie begon toch al snel daarna een echte obsessie te worden. Ik werd lid van National Geographic om zo toegang te krijgen tot de foto community online in Nederland en in Amerika. Er werden foto’s van me online geplaatst als meest bekeken en beste van de week. Daarna werden er een tweetal foto’s van me gepubliceerd in het fotomagazine Zoom en Chip foto-video. 

Dat lijkt me een hele eer. Wat is voor jou de volgende stap? 
Ik heb de smaak te pakken wat exposeren betreft. Ik heb al een expositie gehad op ons eiland Goeree-Overflakkee. Inmiddels heb ik ook een eigen fotogalerie aan huis, en probeer ik steeds meer een eigen sfeer te creëren in mijn foto’s. 

Je gaat nu ook online exposeren, waarom is dat? 
Het is natuurlijk leuk als zoveel mogelijk mensen mijn foto’s kunnen zien en kopen. Daarom ben ik ook van 1 september t/m 31 december 2012 aan het exposeren in De Fotokunst Galerie (www.fotokunstgalerie.nl) met de expositie ‘Living Water’. Het internet is voor iedereen toegankelijk en laagdrempelig. Ik hoop dat met zo’n online expositie meer mensen mijn werk leren kennen. 

Wat is er zo bijzonder aan je expositie ‘Living Water’? 
Wat ik vooral wil laten zien met de expositie “Living water” is hoe fascinerend de wereld in de natuur kan zijn. Vaak letten we alleen op de grote dingen in de wereld en vergeten we deze prachtige kleine wereld. 

Living Water Te zien van 1 september t/m 31 december 2012 Via www.fotokunstgalerie.nl

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten